HELE ORGANISATIONEN (LEDELSEN OG 120 DELTAGERE, IDENTIFIKATION AF VÆRDIER)
LÆNGERE FORLØB TIL IDENTIFICERING AF VORES VÆRDIER
Formålet med forløbet var at skabe klarhed omkring Inforevisions kommende værdier og positivt fokus på deres kultur i en periode, hvor de ansatte mange nye folk, som de ønskede hurtigere skulle kunne se og forstå værdierne. Det var vigtigt, at høre alle medarbejdere og ledelsen i denne proces, så alle ville tage ejerskab for de nye værdier. Vi løste opgaven således:
Fase 1: Design og forventningsafstemning med udvalgte medarbejdere og ledelsen
– Design af forløbet
– Fælles accept af metode, proces og forløb
Fase 2: Forberedelse: kulturforståelse og spørgeskemaundersøgelse
– Kulturforståelse og interview med udvalgte medarbejdere
– Fælles afsæt med ledelsen til proces på ”værdidagen” og indhold i spørgeskemaundersøgelse
– Bearbejdning af data fra spørgeskemaundersøgelse
Fase 3: Værdidag for alle medarbejdere
– Fokus på, hvad værdier kan tilføre organisationen
– Præsentation af data fra spørgeskemaundersøgelse
– Skuespil med INFOREVISIONS værdier og kultur
– Optagelse af video med temaet ”INFOREVISIONS kultur”
– Fælles workshop med input fra alle medarbejdere på de nye værdier
Fase 4: Afstemning og accepts fra ledelsen
– Afstemning i virksomheden: Valg af 4 – 5 værdier med udgangspunkt i outcome fra værdidagen
– Gennemgang af resultatet fra afstemning sammen med ledelsen. Diskussion og operationalisering af de nye værdier
– Præsentation af de valgte værdier for alle medarbejdere
– Branding af de nye værdier internt og eksternt